Top Tips om uw bedrijf te laten groeien: Een aannemersgids


Aanbouw aannemer

Als aanbouw aannemer bent u waarschijnlijk gewend om lange uren te maken en met meerdere projecten tegelijk te jongleren. Om de werklast van uw bedrijf bij te houden en productief te blijven, heeft u een solide systeem nodig. Gelukkig is loonwerk booming nu steeds meer huiseigenaren onderhoud nodig hebben aan hun eigendommen, verhuureenheden en nieuwbouw. Het vinden van manieren om uw bedrijf te laten groeien als een onafhankelijke aannemer kan in eerste instantie intimiderend lijken, maar dat hoeft het niet te zijn. Met een beetje planning en onderzoek kunt u uw bedrijf exponentieel laten groeien zonder de bank te breken of onnodige schulden te maken. In deze blogpost geven we 5 tips voor aannemers om hun bedrijf te laten groeien, zodat je niet in een sleur blijft hangen en stagneert:

Voer een bedrijfsanalyse uit voordat u investeert.

Als aannemer heeft u waarschijnlijk verschillende ideeën voor manieren waarop uw bedrijf kan groeien. Maar voordat u zich in een nieuwe kans stort, is het belangrijk om uw huidige financiën te analyseren. Een bedrijfsanalyse kan u helpen uw huidige bankrekening te beoordelen en uit te zoeken waar uw geld naartoe gaat. U kunt verrast zijn door waar uw geld wordt uitgegeven en of u genoeg inkomsten binnenhaalt om uw uitgaven te dekken en winst te maken. Hoewel u zo snel mogelijk wilt groeien, wilt u uw groei niet versnellen door meer uit te geven dan er binnenkomt. Voordat u een nieuw project aanneemt, is het belangrijk om eerst uit te zoeken of u voldoende inkomsten heeft om de groei te ondersteunen.

Stel realistische doelen en benchmarks.

Hoewel het belangrijk is om een langetermijnplan voor groei te hebben, is het nog belangrijker om realistische doelen en benchmarks te stellen. U moet realistische verwachtingen hebben voor de groei van uw bedrijf en begrijpen waar u momenteel staat. Als u verwacht volgende maand een bepaald bedrag aan inkomsten te maken of een bepaald aantal projecten aan te nemen, zet u uzelf op een mislukking. Net zoals je niet verwacht een homerun te slaan in je eerste slagbeurt, is het onrealistisch om te verwachten dat je bedrijf in een snel tempo groeit in je eerste jaar als aannemer. Probeer je in plaats daarvan te richten op gestage, duurzame groei. Stel doelen zoals het verhogen van de inkomsten uit uw projecten, het groeien van het aantal klanten waarmee u werkt en het uitbreiden van uw portfolio van projecten. Als je op zoek bent naar een renovatieproject, stel dan een doel voor het vinden van meer renovatieprojecten om aan te werken.

Onderschat netwerken en partnerschappen niet.

Met de explosie van sociale media gebruiken meer aannemers netwerkplatforms zoals LinkedIn om hun bedrijf te promoten en contacten te leggen met potentiële klanten. Netwerken is echter meer geworden dan een LinkedIn-profiel aanmaken en een paar handen schudden. Netwerken moet gaan over het opbouwen van relaties met mensen. LinkedIn is een geweldige plek om contacten te leggen en op de hoogte te blijven van kansen in uw sector, maar het is ook belangrijk om mensen te bereiken die u niet kent en die misschien een contact hebben in een andere sector die u kan helpen uw klantenbestand uit te breiden. Door uw ogen open te houden voor mogelijkheden om samen te werken met andere aannemers en architecten kunt u uw klantenbestand uitbreiden en uw bedrijf laten groeien.

Conclusie

Als aannemer maak je jezelf klaar voor groei als je weet wat je doet en bereid bent er tijd in te steken. Het uitvoeren van een bedrijfsanalyse, het stellen van realistische doelen en benchmarks en het niet onderschatten van netwerken en partnerschappen zullen u helpen uw bedrijf te laten groeien zonder failliet te gaan of onnodige schulden aan te gaan.